آموزش سئو خارجی
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

 

در این مقاله می خواهیم راجع به آموزش سئو خارجی صحبت کنیم. قرار است توضیح دهیم که اصلا سئو خارجی چیست چرا سئو خارجی مهم است و چه تاثیری بر سئو سایت و افزایش رتبه در موتورهای جستجو دارد. پس با ما همراه باشید.

سئو خارجی چیست؟

سئو خارجی یا “seo off page” که البته در انگلیسی به آن “Off-Site SEO” نیز می گویند، شامل کلیه اعمالی است که خارج از وبسایتتان، برای بهبود رتبه آن، در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) انجام می هید.

بهینه سازی سایت با در نظر گرفتن فاکتورهای سئو خارجی، شامل بهینه سازی برای موتور جستجو و درک کاربر از محبوبیت، مرتبط بودن، قابل اعتماد بودن و اعتبار سایت است. این کار توسط سایر وب سایت های دیگر در اینترنت انجام می شود. حالا چطور؟ با لینک دادن به سایت شما، ترویج سایتتان و تایید کردن کیفیت محتوای سایت شما.

سئو خارجی چیست؟

چرا سئو خارجی مهم است؟

از آنجایی که الگوریتم های گوگل در جستجو (search algorithms) و فاکتورهای سئو و رتبه بندی سایت، دائماً در حال تغییر است، توافق کلی انجمن SEO، بر اساس مرتبط بودن، قابلیت اطمینان و اعتبار است. همین امر باعث می شود سئو خارجی، هم چنان نقش اساسی در رتبه بندی یک وب سایت را ایفا کند.

ما تمام الگوریتم هایی که گوگل، برای رتبه بندی و امتیاز دادن به محتوای سایت استفاده می کند را نمی دانیم. اما داده های حاصل از عوامل مختلف در رتبه بندی موتورهای جستجو، نشان می دهد که سئو خارجی، بیش از 50% در رتبه بندی سایت شما تاثیر گذار است.

وبسایتی که با کیفیت باشد و مطالب خوب ارائه دهد، احتمال اینکه بک لینک بگیرد، خیلی زیاد است. هم چنین شانس اینکه آن محتوا، در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود، لایک بگیرد، بوک مارک (bookmarked) شود و در انجن های مختلف به اشتراک گذاشته شود، خیلی زیاد است.

ما در ویکی دمی برای شما عزیزان لیست جامعی از بک لینک های با کیفیت و رایگان قرار داده ایم و این لیست به صورت روزانه در حال آپدیت است. برای مشاهده این لیست می‌توانید به صفحه‌ی لیست بک لینک مراجعه کنید.

لینکسازی خارجی چیست

لینکسازی خارجی یکی از فعالیت های مهم در سئو محسوب میشود. اگر شما لینکی از صفحه سایتتان را در سایتی دیگر قرار دهید در اصل لینک خارجی ایجاد کرده اید. این لیتک می تواند انواع گوناگونی داشته باشد. برای مثال می توانید یک متن یا به اصطلاح انکر تکست را به صفحه سایتتان لینک دهید؛ می توانید یک عکس و یا حتی آدرس همان صفحه را به عنوان لینک به آن قرار دهید. لینک خارجی شما می تواند در سایت های مرتبط، خبری، انجمن یا همان فروم ها، وبلاگ ها و … قرار بگیرد.

انکر تکست (Anchor text) در لینک سازی خارجی

انکر تکست همان عبارت هایی می باشد که شما لینک می دهید به صفحات سایتان. توصیه می شود از عبارت های مرتبط گوناگون و lsi برای لینک دادن به صفحاتتان استفاده کنید. در این صورت گوگل لیست کلمات کلیدی جامع تری درمورد آن صفحه دراختیار خواهد داشت. البته اگر هم از عبارات اشتباه و نامناسب در anchor text استفاده کنید هم دچار مشکل می شوید و گوگل در شناسایی کلمه کلیدی آن صفحه دچار مشکل می شود.

مزیت سئو خارجی برای صاحبان وب سایت ها چیست؟

یک استراتژی لینک سازی موفق به منظور بهبود سئو خارجی سایت، مزایای زیر را به همراه دارد:

افزایش رتبه در موتورهای جستجو (Increase In rankings):

یکی از مزیت های اصلی سئو خارجی این است که، وب سایت شما در سرپ (SERP)، رتبه بالاتری کسب می کند. زمانی که شما رتبه بالاتری در سرپ کسب کنید، ترافیک بیشتری به سایت شما وارد می شود، افراد بیشتری به سایت شما به عنوان یک سایت معتبر و مرجع لینک می دهند. و در نهایت، انگار وارد یک چرخه ای می شوید همه چیز برای شما محیا می شود تا ساییتان قوی تر شود.

افزایش قدرت صفحه نسبت به رقبا

اگر گوگل دو سایت با محتواهای یک سطح و سئو داخلی یکسان را بخواهد رتبه بندی کند به سراغ لینک های خارجی شان می رود. آن سایتی که لینک های خارجی بیشتر، با ارزش تر و قوی تر داشته باشد، جایگاه بالاتری را کسب خواهد کرد.

  سئو چیست

افزایش اعتماد گوگل به آن صفحه و سایت

این قسمت از آموزش سئو خارجی را با مثالی بسیار ساده خدمتتان توضیح می دهیم. زمانی که لینک یکی از صفحات سایتتان در یک سایت قوی و معتبر باشد، گوگل در هنگان ایندکس کردن آن صفحه لینک شما را می بیند. در اینجا گوگل متوجه می شود که سایت شما از ارزش زیادی برخورداری است که یک سایت معتبر دیگر، در موضوعی سایت شما را به عنوان مرجع انتخاب کرده است و به شما لینک داده است. با این کار اعتماد گوگل به سایت شما و همچنین به آن صفحه که در آن موضوع مرجع قرار داده شده است بیشتر می شود.

رابطه لینک سازی و سئو خارجی

لینک سازی، یکی از معروف ترین و موثر ترین روش ها برای سئو خارجی است. اساساً، با لینک سازی خارجی (ساخت بک لینک) برای وبسایتتان، شما تا جایی که می توانید، دارید رای جمع می کنید (هر بک لینک از دید گوگل، یک رای برای وبسایت شما به حساب می آید). بنابراین، این گونه می توانید رقیب هایتان را پشت سر بگذارید و رتبه بالاتری بگیرید.

برای مثال، اگر کسی از یک مقاله خوشش بیاید و لینک آن را در بلاگ یا وب سایتش به عنوان مرجع قرار دهد، مانند این است که به موتورهای جستجو بگوید که این صفحه، حاوی مطالب ارزشمندی است.

در طی سال ها، وبمستران سعی کردند برای سایتشان لینک هایی بسازند که رتبه بالاتری بگیرد و راه های زیادی را کشف کردند که تعداد لینک ها را افزایش دهند. این راه ها عبارت بودند از:

دایرکتوری بلاگ (Blog Directories):

هر دایرکتوری، شامل یک لینک است که به یک وبسایت اشاره می کند. البته وبمستران، این را در نظر می گرفتند که قبل از ساخت لینک، به ارزش دامنه یا همان دامین آتوریتی (DA) و spam score آن توجه کنند. به هیچ عنوان در دایرکتوری هایی که دامین آتوریتی پایینی داشتند،  و یا spam score بالایی داشتند، مطالب سایتشان را منتشر نمی کردند. در غیر اینصورت، ممکن بود شامل پنالتی گوگل شوند. اگر نمی دانید بلاگ دایرکتوری چیست، در زیر 10 نمونه به عنوان مثال ذکر شده است تا بیشتر با آن آشنا شود.

  • https://boingboing.net
  • https://www.indiblogger.in
  • http://www.bloglisting.net
  • http://www.blogarama.com
  • http://www.blogs-collection.com
  • http://www.blogdirectory.ws
  • http://www.bloggernity.com
  • http://www.bloghub.com
  • http://www.bloggernow.com
  • http://www.blogrollcenter.com

امضای انجمن (Forum Signatures):

خیلی از افراد، فقط به منظور گرفتن لینک از یک سایت دیگر، در انجمن ها فعالیت می کردند. آنها لینک سایت خود را در امضا درج می کردند تا در تمامی پست هایشان نشان داده شود.

لینک کامنتی (Comment link):

دقیقا همانند امضا، در وبسایت ها و یا بلاگ های دیگر  فقط به منظور گرفتن لینک، کامنت می گذاشتند. یا حتی بدتر، به جای نوشتن اسم واقعی شان، از کلمات کلیدی استفاده می کردند. در اینصورت، مثلا به جای نمایش کامنت توسط “صادق سلحشوری” ، نمایش داده می شد: کامنت توسط “سئو خارجی چیست؟”.

دایرکتوری های مقالات (Article Directories):

وبمستران با منتشر کردن مقالات سایتشان، در دایرکتوری های مقالات، می توانستند یک یا دو لینک برای وبسایت خود بگیرند.

برخی دایرکتوری ها فقط محتوایی را قبول می کردند که منحصر به فرد (یونیک) باشد و قبلا در جایی منتشر نشده باشد، اما برخی دایرکتوری های دیگر، هر نوع محتوایی را قبول می کردند.

چند نمونه از لیست دایرکتوری های مقالات، که وبمستران در آنها لینک می ساختند تا سئو خارجی سایتشان را تقویت کنند، عبارت اند از:

  • http://ezinearticles.com
  • http://infobarrel.com
  • http://articlesfactory.com
  • http://articlesbase.com
  • http://sooperarticles.com
  • http://pubarticles.com
  • http://bharatbhasha.com
  • http://articlesnatch.com
  • http://ezinemark.com
  • http://streetarticles.com
  • http://articlebiz.com
  • http://article-buzz.com

دایرکتوری محتوای اشتراکی (Shared Content Directories):

وب سایت هایی مانند hubpages، به شما امکان انتشار محتوا را می دادند و در ازای آن، شما می توانستید چندین لینک به وبسایت خود بدهید.

تبادل لینک (Link exchange schemes):

به جای انتشار محتوای سایت خود، شما می توانستید با سایر وبمستران در ارتباط باشید و تبادل لینک انجام دهید. به عبارت دیگر، من می توانستم از وب سایت خودم، به وب سایت شما لینک دهم و شما هم می توانستید از سایت خودتان، به وبسایت من لینک بدهید.

  7 اشتباه رایج در نوشتن متا دیسکریپشن توضیحات متا

در برخی موارد، شما می توانستید تبادلات پیچیده تری انجام دهید. به این صورت که مثلا من به وب سایت شما لینک می دهم، اما شما از یک وب سایت دیگر، به سایت من لینک می دهید.

توجه داشته باشید که من برای توضیح موارد مختلف، از زمان گذشته استفاده کردم، برای اینکه این روش ها امروز دیگر جوابگو نیست و شما نباید حتی آنها را امتحان کنید.

اگر بخواهید، با ساخت لینک های مصنوعی، گوگل را گول بزنید، احتمال اینکه سایتتان پنالتی شود، خیلی بیشتر است از اینکه رتبه سایتتان افزایش یابد (مخصوصا اگر طرف حساب شما، گوگل باشد).

تولد سئو کلاه سیاه (black hat seo):

لینک سازی خارجی، یک راه آسان برای دستکاری الگوریتم های گوگل بود و خیلی از اسپمرها سعی کردند با ساخت شبکه ای از لینک، سوء استفاده کنند که به تدریج، منجر به خلق سئو کلاه سیاه شد.

گوگل با معرفی الگوریتم های پاندا، پنگوئن و مرغ مگس خوار، در شناخت تکنیک های سئو کلاه سیاه، بسیار هوشمندانه عمل می کند. این الگوریتم ها، برای جلوگیری و محافظت موتورهای جستجو از اسپم، طراحی شده است.

اگرچه از این الگوریتم ها، توقعات بیشتری می رود، اما با هر نسخه جدید، این الگوریتم ها، آپدیت می شوند و به زودی دیگر هیچ یک از ترفندهای سئو کلاه سیاه کار نخواهد کرد.

لینکمان فالو “follow” باشد یا نوفالو “nofollow”؟

اصلا لینک های فالو و نوفالو از کجا به وجود آمدند؟ حتما می دانید که همه ی لینک ها، به صورت پیش فرض خاصیت فالو دارند، و لینکی که فالو هست، به این معناست که می تواند ارزش صفحه را منتقل کند. برای اینکه بتوان به سایتی لینک داد، بدون اینکه از ارزش آن صفحه کم شود (مثلا برای تبلیغات)، می توان از خاصیت نو فالو استفاده کرد.

فالو یا نوفالو بودن، یک تگ است که می توانید به هر لینکی اضافه کنید. برای مثال:

<a href=http://www.somesite.com rel=”nofollow”>Some Site</a>

این قطعه کد، به موتورهای جستجو می فهماند که این لینک را به عنوان یک رای برای سایت مرجع، در نظر نگیرد.

این تگ، به این منظور به وجود آمد که شما بتوانید به هر سایتی لینک بدهید، بدون اینکه گوگل به شما شک کند که دارید تبادل لینک یا فروش لینک انجام می دهید.

بنابراین بهتر است برای تمامی لینک های خارجی، که به سایت هایی می روند که نمی توانید به طور 100% به آنها اعتماد کنید، تگ نوفالو را قرار دهید (برای تمامی لینک های موجود در کامنت ها، لینک های تبلیغاتی که در بنر سایت قرار می دهید و غیره…).

پس یک لینک خوب چیست؟

خب، اگر تمامی لینکهای که در بالا گفته شد، به درد نخور هستند، پس یک لینک خوب چیست؟

ابتدا، شما باید درک کنید که در ساخت لینک، فقط تعداد مهم نیست، بلکه کیفیت نیز اهمیت فراوان دارد.

به عبارت دیگر، خیلی مهم نیست که چندتا لینک به سایت شما دارد اشاره می کند، اما خیلی مهم است که این لینک ها از کجا می آیند. برای مثال، تعداد لینک های یک بلاگ معمولی، با تعداد لینک های یک سایت خبری معروف یکسان نیست.

سوال واضح اینجاست که چگونه این لینک ها را بگیریم؟

اگر از خود گوگل بپرسید، به شما خواهد گفت که هر لینکی که به سایت شما اشاره می کند، باید یک لینک طبیعی باشد. همان طور که از اسمش پیداست، لینک طبیعی زمانی به وجود می آید که یک بلاگر یا صاحب وبسایتی، از مطلب یا محتوای موجود در سایت شما، خوشش بیاید و به طور طبیعی به آن لینک بدهد.

اما آیا این در واقعیت اتفاق می افتد و یا فقط خرافه ای بیش نیست؟

به طور حتم، این امر امکان پذیر است، ولی شما باید خیلی تلاش کنید تا به این نقطه برسید. برای مثال، مطالب همین وب سایت را در نظر بگیرید، به خیلی از مراجع معتبر لینک داده برای اینکه به نظر من، محتوای آن سایت ارزشمند بوده و به درک بهتر کاربر کمک می کرده.

  سئو یوتیوب: معرفی فاکتورهای رتبه بندی در youtube

این یعنی لینک سازی طبیعی. این لینک، از دید خواننده ارزش بیشتری دارد تا از دید موتورهای جستجو.

بهترین راه برای جذب لینک، این است که یک محتوای ارزشمند و منحصر به فرد تولید کنید که مردم دوست داشته باشند به آن لینک بدهند.

اگر لینک سازی طبیعی به این معناست، پس سایر روش ها برای لینک سازی خارجی در چه دسته بندی جای دارد؟

آنها به گروه لینک های مصنوعی تعلق دارند. این لینک ها در نهایت ممکن است منجر به پنالتی گوگل شود، چه به صورت دستی یا چه به صورت الگوریتمی.

آیا پست میهمان، یک راه معتبر برای ساخت لینک است؟

پست میهمان، می تواند یک راه معتبر برای لینک سازی باشد، به شرط اینکه صرفا به منظور ساخت لینک ایجاد نشده باشد و همچنین در آن زیاده روی نشود. شما می توانید مقاله “راهنمای جامع برای ساخت بک لینک” را مطالعه کنید تا با تکنیک های ساخت بک لینک در سئو سازی خارجی بیشتر آشنا شوید.

شبکه اجتماعی (social media)

شبکه اجتماعی بخشی از سئو خارجی است و اگر راجع به آن فکر کنید، می بینید که یک روش برای لینک سازی خارجی نیز هست.

حتما باید توجه کنید که تمامی لینک هایی که از شبکه های اجتماعی می گیرید، باید “نوفالو” باشد، اما بدان معنی نیست که آنها هیچ ارزشی ندارند.

منشن کردن یا ذکر کردن یک سایت در شبکه های اجتماعی، یکی از فکتورهای مهم رتبه بندی می باشد و تاثیر بسزایی در سئو سایت و بهبود جایگاه آن دارد.

سوشیال بوکمارکینگ (social bookmarking)

سوشیال بوکمارکینگ، به اندازه قبل متداول نیست، اما هنوز یک راه خوب برای آوردن ترافیک به سمت سایت شما می باشد.  بسته به حوزه کاری خود، می توانید در وب سایت هایی مانند reddit.com، stumbleupon.com، scoop.it، delicious.com محتوای سایت خود را ترویج دهید. برای این کار، ابتدا باید وارد یکی از سایت های فوق شوید، در آن ثبت نام کنید و به قسمت اضافه کردن لینک بروید.

نتیجه گیری

سئو خارجی، به اندازه سئو داخلی اهمیت دارد. اگر می خواهید کمپین های سئو شما موفقیت آمیز باشد، باید هر دو را انجام دهید.

وقتی راجع به لینک سازی خارجی فکر می کنید، راه آسان را اتخاب نکنید، بلکه سعی کنید جاهایی را پیدا کنید که لینک سازی در آنها دشوار است.

در گذشته، شما می توانستید هزاران لینک بسازید تا رتبه بهتری بگیرید، اما این روزها باید خیلی بیشتر از این ها تلاش کنید تا سایتتان جایگاه خوبی در نتایج جستجو به دست آورد. توصیه من به شما این است که ابتدا ساخت لینک را به کل فراموش کنید و تمام تلاشتان را برای ساخت یک وبسایت فوق العاده به کار بگیرید، محتوای سایتتان را به درستی ترویج دهید و خواهید دید که سایر موارد، درست جای خود قرار می گیرند.





:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : ویکی دمی
ت : دو شنبه 20 بهمن 1399
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی